Konsulent i politisk sekretariat [Norway]


 
Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm

Vil du jobbe i politisk sekretariat?

Politisk sekretariat er bindeleddet mellom politikk og administrasjon i Lillestrøm kommune, og skal bidra til god flyt mellom disse. Samhandling med folkevalgte og politisk og administrativ ledelse er en sentral del av seksjonens oppgaver, hvor formålet er å bidra til gode prosesser i de politiske styringsorganene. Seksjonen er utviklingsorientert og tilrettelegger for digitale prosesser, både når det gjelder saksbehandling og politiske møter.

Vi søker en serviceinnstilt konsulent som er nøyaktig, ansvarsbevisst og effektiv. Er du den rette, har du også godt humør og gode samarbeidsevner. Hovedoppgavene vil være sekretæroppgaver for ordfører og medlemmer av politiske utvalg, og å bistå seksjonsleder ved kommunestyremøter. Du vil bli del av et kollegafelleskap på fem medarbeidere som samarbeider tett. Får du jobben, vil du selvsagt få god opplæring.

Arbeid utenfor ordinær arbeidstid må påregnes 1-2 kvelder i måneden i forbindelse med politiske møter.

Stillingen rapporterer til seksjonsleder for politisk sekretariat.

Arbeidsoppgaver
Sekretæroppgaver for ordfører
Sekretæroppgaver i tilknytning til politiske møter, bl.a. publisering av sakslister, styring av digital talerliste, digital votering og protokollføring
Oppfølging av folkevalgte
Bistand ved gjennomføring av valg
Andre administrative oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
Bachelor innen kontorfag, administrasjon, offentlig forvaltning eller lignende
Krav til høyere utdanning kan fravikes ved bred og relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver
God kunnskap om IKT og digitale tjenester
Kjennskap til saks- og arkivsystemet P360 vil være en fordel
Gode ferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig,
Personlige egenskaper
Ha en ryddig, effektiv og strukturert arbeidsform
Være selvgående og serviceinnstilt med gode samarbeidsevner
Ha vilje og evne til å lære nye fagsystemer, rutiner og reglement
Ha interesse for offentlig forvaltning og lokaldemokrati
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Fleksibel arbeidstid
Hjemmekontor inntil to dager i uken kan avtales
En viktig jobb i et spennende miljø i Norges 9. største kommune
Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen. Stillingstittel konsulent eller spesialkonsulent
Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Kontaktinformasjon
Rune Baklien, seksjonssjef, +4799384957

Arbeidssted
Jonas Lies gate 18
2000 Lillestrøm

Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune

Referansenr.: 4732277084
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.11.2023

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver

Politisk sekretariat, Lillestrøm kommune

Hjemmeside

http://www.lillestrom.kommune.no

Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 90.000 innbyggere og en strategisk beliggenhet på Nedre Romerike. Utviklingen i kommunen baseres på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø, by- og tettstedsutvikling, mestring hele livet og innovasjon. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/

Om stillingen

Stillingstittel

Konsulent/spesialkonsulent

Antall stillinger

1

Ansettelsesform

Fast

Prosent

100 %

Heltid/deltid

Heltid

Sektor

Offentlig

Søk på jobben

Søknadsfrist

29. november 2023

$ads={2}


 

.

$ads={1}

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال